Friday, May 29, 2009

pementasan luaran

dunia ini ibarat pentas,,,...
AL-QUran adalah jalan ceritanya....
manusia itu adalah pelakonnya......
masyhar itu penamat ceritanya..
mungkar dan nangkir...ialah jurinya.....
syurga ..., neraka.... adalah trofinya...
nabi Muhammad S.A.W adalah penrima anugerah terbaiknya...
Allah S.w.T adalah hakimnya....

aku adalah mnusia...insan yg biasa saja..
menempuh hidup atas dugaan-Nya.
mlalui jalan cerita yg ada alasannyer.....
luka...hanyer atas kasih-Nya....
gembira aku adalah dugaan-Nya..

cinta ku adalah untuk yg Esa...
cinta sesama manusia hanyer jalan cerita atas anugerah -Nya
bkn untuk dunia...tapi untuk balasanNya...
setiap mataku melihat pelbagai jalan cerita manusia...
adakah teladan,,,ataw sekadar pemandangan manusia...

bkan aku hipokrit bercerita....
tetapi inilah beban yg sentiasa rasa...
adakah aku insan yg sentiasa berdosa..atau sebaliknyer...
aku sentiasa mencari jalan cerita kehidupanku...
yang jadi mata kehidupan sebuah sketsa pementasan...kehidupan ku..

No comments:

Post a Comment